העליון: "נדחתה העתירה על העדר נשים במפלגות החרדיות"

    דוד לזר 1 Comment on העליון: "נדחתה העתירה על העדר נשים במפלגות החרדיות"
    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית המשפט העליון דחה היום את עתירתה של רות קוליאן – חרדית מפתח תקווה, שהגישה עתירה כנגד המפלגות החרדיות על העובדה שאין ברשימותיהם לכנסת ולרשויות נציגות נשים.

    החלטת בית המשפט נכתבה על ידי השופט סולברג כשאליו הצטרפו הנשיא גרוניס והשופט מלצר. שהחליטו פה אחד לדחות את העתירה וזאת לאחר קבלת תגובות הצדדים וללא שהתקיים דיון.

    בית המשפט סירב לשלול את המימון מהמפלגות החרדיות, ועל פי החלטת השופטים "הכנסת כבר אמרה את דברה בעניין,  ועל בית המשפט להימנע מעיצוב המדיניות מחדש".

    בהחלטתו אמר השופט סולברג, כי אמות המידה למתן המימון הן ניטראליות ואוביקטיביות, וקוליאן לא הוכיחה שהן פוגעות בזכות השוויון החוקתית. אם היא סבורה שיש לתקן את הוראות החוק – הכתובת היא הכנסת ולא בית המשפט העליון.

    עוד הוסיפו השופטים: "לשפיטה נועדנו בבית המשפט; לא לחקיקה. מלאכת השפיטה כוללת הפעלת ביקורת שיפוטית, בכללה בחינה חוקתית, אך לא לבית המשפט לקבוע את תבונתו של החוק, אם הוא טוב, יעיל, מוצדק, או אם ישנו הסדר חקיקתי טוב יותר".

    יצויין, כי זו הפעם השנייה שנדחית עתירתה בענין של העותרת קוליאן.

    קוליאן, סטודנטית למשפטים בקריה האקדמית אונו – הגישה את עתירתה הראשונה לבית המשפט לאחר שמפלגת ש"ס בעיר פתח תקווה סירבה לקבל אותה אל שורותיה במהלך הבחירות המוניציפאליות האחרונות, ולדבריה – עקב היותה אישה.

    בעתירה האחרונה ייצג את קוליאן עו"ד יהונתן גינת, את המדינה ייצג עו"ד אבי מיליקובסקי ואת הכנסת ייצג עו"ד גור בליי. את המפלגות החרדיות ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל ייצגו עוה"ד נדב עשהאל, משה מורגנשטרן ומאיר רוזנשטוק.



    1 תגובות

    מיין תגובות